Thursday, August 19, 2010

KEJAM!

Bismillahirahmanirahim


SubhanAllah, Alhamdulillah, Allahuakbar


InsyaAllah, nak sharing tentang kejadian 'mengejut' yang berlaku pada petang semalam.


Ketika itu, saya dan tiga orang sahabat sedang dalam perjalanan ke blok C dan PCU [di hospital Melaka]. Sejurus kami melintas jalan, kelihatan ramai orang yang berjalan ke arah kami. 


"Kenapa?" saya tertanya-tanya.
Kelihatan seorang lelaki yang berjalan di hadapan sekali [berpakaian vest, seorang forensik mungkin] sedang membawa sebungkus plastik hitam 
"Apa yang terjadi ni?" masih lagi konfius.
"Pakcik, apa jadi?" saya tanya pakcik guard yang ketika itu lalu di sebelah kami.
"Ni ha, ada orang buang bayi dekat tempat pembuangan sampah tu" 
HAAA! kes buang bayi lagi? bulan Ramadhan pula tu?
Astagfirullah!


KEJAM! [klik sini]


Saya teringat pada satu program yang pernah saya hadiri. Kami diminta senaraikan persamaan antara arab jahilliyah dan masyarakat sekarang.
Dan jangan terkejut. Membunuh bayi adalah antara yang tersenarai. Orang arab jahilliyah membunuh bayi perempuan...tetapi sekarang, ada mereka yang sanggup membunuh insan lemah ini tanpa mengira jantina sama ada bayi perempuan mahupon lelaki! [istigfar]


Satu video yang dikongsikan oleh sahabat saya di blognya. Sangat tersentuh dengan video ini... binatang juga sayangkan bayi, walaupon bukan anak mereka sendiri. 






-audah-

No comments:

Post a Comment

 

SISTERS UNITED | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates