Saturday, June 25, 2011

Ramadhan makin dekat

Salamu'alaik semua.

Subhanallah wa bihamdihi
Subhanallah hal adzim :)

Ramadhan makin tiba kan? mesti semua sedar dan tahu kita sekarang dah berada di Rejab,dan dah nak habis dah pun bulan Rejab ni.

selepas Rejab,Sya'ban dan kemudian Ramadhan!! yeay!! bulan yang ada seluas-luasnya lapangan untuk upgrade diri dan mengumpul pahala beribu-ribu lemon,mungkin berjuta-juta pahala~ *bahagia*

ok,kena buat persiapan sebelum Ramadhan tiba.
perubahan kan susah ,tapi xmustahilkan.
jom sama2 berubah ke arah yang lebih baik.

macam ni,apa kata kita semua,ajak diri kita untuk berubah setiap hari,gantikan amalan yang kurang baek,dengan yang lebih baek .

mula2 set target dulu,tulisla sikit kat mana2.
contohnya: kalau selama ni,kita suka 'terlambat' sikit solat,jom kita gantikan dengan awalkan sikit solat kita. maka,kita tulis nota untuk diri kita macam ni:
Alhamdulillah,hari ni saya solat awal waktu

(instead of tulis saya akan..,gantikan dengan saya sudah..-supaya subconcious mind kita akan rasa macam dah biasa buat dah pun,solat pada awal waktu,semoga dengan itu,iA,lagi mudahlah kita nak solat awal waktu )

kalau selama ni,kita makan selalu terlupa nak baca Bismillah,jom hari ni,kita baca Bismillah waktu nak mula makan.
maka kita tulis nota untuk diri kita sebagai: Alhamdulillah,saya makan dimulakan dengan Bismillah. :)

Alhamdulillah,saya sangat suka membaca Al-Quran,dan setiap hari saya membacanya.Alhamdulillah!
begitulah adanya.selamat berusaha!
ya Allah temukanlah kami dengan Ramadhan tahun ini,dan jadikanlah Ramadhan yang akan datang nanti,Ramadhan yang terbaik buat kami,ameen.:)

salam.
jaa ne~

No comments:

Post a Comment

 

SISTERS UNITED | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates